Zuiderzee museum                                                                                                                  Het Nostalgisch Kwartet & Co

In het Zuiderzeemuseum stap je terug in de tijd. Tussen de oude straatjes, historische huisjes en ambachten voel je de sfeer van vroegere tijden tot leven komen. Het Nostalgisch kwartet & Co heeft daar afgelopen zomer menig uurtje doorgebracht en genoten van de nostalgische sfeer wat we hebben weten vast te leggen door foto’s en film (zie ons avontuur met de “Perendief”op Youtube). Het museum vertelt het verhaal van het leven rondom de Zuiderzee voordat deAfsluitdijk op 28 mei1932 werd voltooid en de Zuiderzee veranderde in het IJsselmeer. In het openluchtmuseum wandel je langs meer dan 140 authentiekegebouwen uit voormalige Zuiderzeedorpen en ervaar je hoe mensen vroeger woonden, werkten en leefden. De geschiedenis van het museum zelf gaat terug tot vlak na de Tweede Wereldoorlog. In 1947 werd besloten het museum op te richten om de cultuur en de tradities van het Zuiderzeegebied te bewaren voor toekomstige generaties. Het binnen museum , Het Schathuys, opende in 1950 zijn deuren en het buitenmuseum in 1983. Terwijl wij door de sfeervolle straatjes liepen leek het alsof het verleden nog overal aanwezig was. Met deze 1 e serie foto’s nemen we jullie graag mee naar een stukje Nederland, vol historie en nostalgie.